maandag 18 april 2016

"Wilt u mijn veter losmaken?"

Op weg naar huis reed er een jochie van een jaar of 8 op een kinderfiets voor me. In zijn rechterhand had hij een werphengel. Ik zag, dat hij zijn veters niet vast had gemaakt.
Een meter of 100 verder stopte het jongetje met de vraag: "Wilt u mijn veter losmaken?"

De veter van zijn rechterschoen was om de pedaal gedraaid. Ik vroeg hem, of hij zijn hengel even aan te geven. Deze legde ik in het gras neer, zodat ik bij de schoen kon. De volgende stap was, dat ik zijn voet uit de schoen haalde. Zo kon ik veel makkelijker de veter losmaken.

Toen de blauwe sportschoen los was, gaf ik hem terug aan de rechtmatige eigenaar met daarbij het welgemeende advies om de veters toch maar vast te maken. Maar ja, ik ben dan ook een veteraan....

Geen opmerkingen: