woensdag 20 april 2016

Oefening baart kunst


Een bekende tegeltjeswijsheid luidt: "Oefening baart kunst".
Deze volkswijsheid doet niet alleen opgeld bij de kunst, maar in de sport is het ook van toepassing.

Deze weken oefenen mijn vrouw en ik druk op een elftal nummers van "The Beatles", daar we meedoen met een project rond "The Fab Four" uit Liverpool.

Met een oefenbestand op de computer zitten we 's avonds regelmatig onze partijen in te studeren.

Zelf ben ik naast de kunst ook nog eens druk in de weer met hardlopen. De marathon van Leiden is over ruim een maand. De afgelopen week heb ik in totaal ruim 50 kilometer gelopen met het oog op de klassieke afstand van 42.195 meter. Alleen noem je het dan meestal geen oefening, maar gewoon training.

Maar met 13 uitgelopen marathons weet ik uit eigen ervaring: het uitlopen van een marathon is een hele kunst.

Geen opmerkingen: