woensdag 19 april 2017

Een deukje

Vanmiddag parkeerde ik bij de Hoofdbibliotheek in. Ik had de ruimte niet goed ingeschat. Bij het indraaien van de biebauto raakte ik het linkerachterspatbord van een geparkeerde auto.

Het ging niet hard, maar hard genoeg om een deukje en lakschade te veroorzaken. De biebauto heeft alleen wat lakschade. Uiteraard heb ik een briefje met de naam van de dader onder de ruitenwisser van de getroffene gedaan. De schade moet gewoon netjes afgehandeld worden. Daar heb je immers een verzekering voor.
Na 26 jaar schadevrij gereden te hebben, was dit mijn tweede schade. De eerste keer had ik binnen een week na het in ontvangst nemen van het rijbewijs voor 1300 gulden schade veroorzaakt, toen ik de auto van een vriend op die van de overburen parkeerde.

Ik kan u verzekeren, dat dit een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen veroorzaakte. Wat dat aangaat zal dit slechts een klein deukje zijn. Tegenslagen horen bij het leven. Uiteindelijk kom je er toch sterker uit. Zolang je tenminste niet opgeeft!

Geen opmerkingen: