dinsdag 18 april 2017

Lopen als een kievit

Na vanmiddag in Rijnsburg gewerkt te hebben, fietste ik de gebruikelijke weg naar huis. Ter hoogte van de Torenvlietbrug kwam ik John Val tegen. Deze "Krasse knar" vertelde me, dat de Rijnhofweg was afgesloten. Samen reden we om via de brug over de Rijn en langs het Valkenburgse meer kwamen we weer in Leiden.
Thuis gekomen deed ik mijn sportkleren aan en ging ik nog even 6 kilometer lopen langs de rand van de Stevenshof naar het beginpunt van de Velostrada en weer terug. In de weilanden, waar een paar weken geleden grutto's liepen, daar zag ik nu een viertal kieviten duikvluchten maken naar een paar kraaien in het weiland. De kraaien hadden mogelijk een kivietennest op het oog.

Uiteindelijk dropen de kraaien af.

Zelfs een buizerd legt het af tegen de duikvluchten van de kieviten.
Zelf het ik heerlijk getraind. Ik kon weer lopen als een kievit.

Alleen het vliegen als een kievit lukte niet zo erg....

Geen opmerkingen: