donderdag 4 mei 2017

Marc Witteman


Op de site van het Leidsch Dagblad is het volgende bericht te lezen: Marc Witteman, oud-wethouder van Leiden en Hillegom en nu burgemeester van Stichtse Vecht, is ernstig ziek. In een brief aan de inwoners van Stichtse Vecht heeft hij laten weten dat hij ongeneeslijke longkanker heeft. Witteman blijft nog wel aan het werk zo lang hij kan.
Witteman (56) is sinds twee jaar burgemeester van Stichtse Vecht. Daarvoor was hij onder meer waarnemend burgemeester van Warmond, wethouder in Leiden en Hillegom en gedeputeerde in Flevoland.
De burgemeester vertelt in de brief aan de inwoners dat hij twee weken geleden hoorde dat hij longkanker heeft. Genezing is volgens hem niet meer mogelijk. "Hoe het verloop van mijn ziekte precies is, zal nader onderzoek moeten uitwijzen. Het is moeilijk, maar samen met mijn gezin, familie en vrienden heb ik me vast voorgenomen niet bij de pakken neer te zitten. We gaan zo veel mogelijk genieten van de tijd die nog over is."
Ik ken deze voormalige wethouder van Sport vooral als de man, die de Leidse IJshal gered heeft, toen de NUON de tarieven verdubbelde. Door handelend op te treden heeft Marc Witteman de voormalige Menkenbaan overeind gehouden. Hier kan de huidige wethouder van Sport een voorbeeld aan nemen!

In die jaren ben ik Marc Witteman regelmatig tegengekomen bij sportevenementen in de buurt. Vaak deden we mee aan dezelfde duurlopen in deze regio.
Ik wens Marc en zijn naasten heel veel sterkte de komende tijd.

Geen opmerkingen: