maandag 26 april 2021

De vaat


Kate Bush zong er in de jaren '70 al over op haar debuutalbum "The Kick Inside", een regelrechte aanrader! "Feel it", een gevoelig gezongen lied, begon met de zinsnede "After the party".
Bij gewone stervelingen wacht "after the party" gewoonlijk de vaat. Daar wij deze gisterenavond op de volkstuin hadden laten staan, moesten we vandaag onze handen laten wapperen.
Toen we rond het middaguur naar de volkstuin fietsten bleek, dat de kabouters het niet voor ons gedaan hadden. Deze stille hoop ging in ijle lucht op. 

Na een wederom koude nacht met in het grootste deel van het land vorst aan de grond hadden we gewacht, tot het zonnetje de temperatuur aangenamer maakte voor zoiets als de vaat afwassen in de buitenlucht.














Ik was er met het afwasteiltje van de fietsvakanties een aardige tijd mee zoet. Toen ik klaar was, kon ik op het terrasje voor ons tuinhuisje met mijn vrouw en onze kleinzoon lunchen. Uit de wind en in de zon was het prima uit te houden.

Daar het de laatste weken nauwelijks geregend had, kon ik op de tuin zo ongeveer alle planten water gaan geven, hetgeen een klus was, waar ik bijna 2 uur mee bezig was, daar ik telkens heen en weer liep van en naar de sloot een meter of 20 verderop.

Mijn vrouw was intussen bezig met het wieden van woekerende planten tussen de aardbeienplanten. Tussen het spelen door kreeg ze hulp van de driejarige kleinzoon. Met kinderarbeid moet je op tijd beginnen!

Om een uur of half 5 fietsten we weer op huis aan. Daarbij kwamen we langs een wei met veel schapen. Aan de andere kant van de boerensloot zagen we 4 kleine lammetjes vlak bij elkaar staan. Hoe aandoenlijk.

Met lammetjes in de wei weet je, dat de lente echt begonnen is.

Geen opmerkingen: