zaterdag 19 juni 2021

Een koele dag

Het was in de kuststreek vandaag behoorlijk wat koeler dan de afgelopen week. De temperatuur was er 's middags zo'n 10 graden lager dan aan de oostgrens.

De overvloedige regenval van gisteren had zijn werk gedaan.

De noordwestenwind deed ook een duit in het zakje.

Zodra ik buiten kwam om bij "De Helianth" met mijn vrouw boodschappen te gaan doen, pakte ik toch maar mijn zomerjas. Een laagje extra kon vandaag geen kwaad.
Op de terugweg fietste ik langs station De Vink. De busbaan in de tunnel stond nog onder water.

Na thuis de boodschappen weggewerkt te hebben, deed ik een paar klussen op de computer en maakte ik mijn lunchpakket klaar. Daarmee fietste ik naar de volkstuin, waar ik met Ada at alvorens naar station Voorschoten te fietsen, waar ik met Hans Boers had afgesproken.

Het mocht dan een koele dag zijn, het was ideaal loopweer. Met mijn trainingsmaat liep ik een rondje over de Velostrada naar de achteringang van "De Horsten" om bij de Papelaan dit koninklijk landgoed weer te verlaten.

We hebben dit rondje van 8 kilometer al talloze malen gelopen, maar het verveelt nooit. 

Geen opmerkingen: