woensdag 30 juni 2021

De kletsnatte aardbeienplukker

Net als bij de vorige prik viel de reactie van de tweede bij mij vrij mild uit. Dat gold ook voor de regen. Die kwam langdurig mild naar beneden.

Gisteren was daar in zowel het noordwesten als in het zuidoosten geen sprake van.

Vooral in Zuid-Limburg was het flink raak!

In regenpak gehuld fietste ik naar de volkstuin toe om aardbeien te plukken. Vooral onder het aardbeiennet was dat een kletsnatte bedoening. 

Zodra je het net aanraakte, kwamen alle eraan hangende druppels naar beneden. En daar je in gebukte houding vooruit stapte, geschiedde dat op een behoorlijk groot oppervlak van het lichaam. Gelukkig had ik een goed regenpak aan!

De frambozen waren daarna aan de beurt, zodat de oogst van de laatste dag van juni uit twee bakjes zomerfruit bestond.

Aansluitend kon ik me gaan richten op de slakken. Niet om als escargots dienst te doen bij de maaltijd, doch om ze af te voeren. Ik deed ze in een emmer en wandelde ermee naar een bomenrij buiten de volkstuinen, waar ik de slakken de vrijheid gaf. Daar kunnen ze onze groente en fruit niet oppeuzelen.


Daarna fietste ik door naar "Odin" in Voorschoten om nog wat fruit en melk te halen. Bij thuiskomst kwam de kilometerteller van de kletsnatte aardbeienplukker in juni op 1184 kilometer uit. Daarmee werd de totaalstand van de eerste helft van dit jaar 5414 kilometer.

Naschrift:
Na dit blogverhaal geschreven te hebben, zag ik een slak op onze tuindeur omhoog kruipen. Ziehier een slakkengang in beeld!




Geen opmerkingen: