vrijdag 11 juni 2021

Klein Duimpje


"Klein Duimpje" is bij de meeste mensen alleen bekend als een sprookje van de Franse auteur Charles Perrault. Het staat in de verhalenbundel "Sprookjes van Moeder de Gans".

De Franse componist Maurice Ravel zette "Ma Mere l'Oye" op muziek.
 In onze omgeving is "Klein Duimpje" ook bekend als een brouwerij in Hillegom.

Vanmiddag ging ik daar naartoe met Joep Kapiteijn. Maar voor het zover was, ben ik vanmorgen op de volkstuin water wezen geven, waarna ik een paar winkels bezocht. Eén ervan had Singelpark bier in het assortiment. Daar ik maandag voor de IJVL droogtraining ga geven op het gloednieuwe Singelpark, bracht ik een flesje hiervan naar trainingsmaat Jos Drabbels. Deze trainingsvorm beviel hem wel.
Na thuis wat huishoudelijke klusjes gedaan te hebben, lunchte ik daar, waarna ik naar Hillegom fietste, waar Joep en ik op een zonovergoten terras neerstreken.
Na anderhalf uur zat onze gereserveerde tijd er weer op en kon ik weer naar Leiden fietsen. Ik deed er langer over dan op de heenweg. De verklaring was simpel. Ik had tegenwind.

Maar ja, dan had ik ook maar "Zevenmijlslaarzen" moeten nemen....

Geen opmerkingen: