donderdag 18 juni 2015

Waterloop

Op de dag, dat er in de media veel aandacht is voor 200 jaar Waterloo, organiseerde ik mijn eigen Waterloop. Mijn vrouw had me gevraagd om de planten in de kas vandaag water te geven. Daar de straten na de regen van gisterenavond en vannacht nog her en der niet droog waren, viel de keuze om naar de volkstuin te gaan skeeleren af.
Zodoende trok ik vanmorgen mijn hardloopschoenen aan en liep via de kortste weg onder een halfbewolkte hemel naar de volkstuin toe. Daar aangekomen pakte ik de gieter en met water uit de sloot goot ik een zestal gieters uit over de grond rond de planten.

Terug nam ik eveneens de kortste weg. Met de achillespees gaat het steeds beter, maar helemaal pijnvrij is deze niet altijd. Voorzichtigheid is dus troef, want anders kan de achillespees wel eens mijn achilleshiel worden.

Zodoende hield ik het vanmorgen maar bij de Waterloop.

Geen opmerkingen: