donderdag 6 september 2018

De ultieme jongensdroom

Iedere voetballer droomt als kind, dat hij ooit in het nationale elftal mag spelen. Voor de meesten van hen is dat echter volslagen onhaalbaar.
De droom, dat ik ooit in Oranje zou spelen, bleek eveneens een illusie. Daar was ik al redelijk snel achter. Bij DIOS in Nieuw-Vennep heb ik op alle posities in het veld gestaan. Wat dat aangaat heb ik wel alle mogelijkheden onderzocht. Voor iedere plaats had ik evenveel talent.
Eerlijk gezegd was ik als barkeeper veel beter dan als keeper!
Hoe anders was het gisterenavond, toen het Deense nationale elftal aantrad tegen Slowakije. Denemarken deed dat met een amateurelftal.
Vanwege een conflict met de Deense voetbalbond staakten de topvoetballers van Denemarken en de andere betaalde voetballers verklaarden zich solidair. Zodoende kregen amateurs en zaalvoetballers een ongedachte kans het tot international te schoppen.
Maar de Denen hebben dit kunstje wel eens eerder geflikt. In 1992 werden ze Europees kampioen met een "campingelftal".
Mocht het in Nederland ooit zo ver komen: ik ben beschikbaar! Het voetbaltalent is zeer beperkt, maar met het loopvermogen is nog niks mis....

Geen opmerkingen: