dinsdag 26 mei 2020

Aardbeiennet

Bij het woord aardbeiennet zullen velen onmiddellijk denken aan de aardbeienladder, een op 1 april zeer gewild artikel, dat net als de mondkapjes 2 maanden geleden, op die dag steevast is uitverkocht.
Na vandaag de hele dag in de bibliotheek van Rijnsburg gewerkt te hebben, waarbij ik vandaag 14 kratten met boeken heb ingenomen, hetgeen bevestigd dat ik een innemend persoon ben, fietste ik vanavond met mijn vrouw naar de volkstuin.
Ada had gisterenavond ontdekt, waardoor de weinige aardbeien, die rood kleurden, aangevreten werden: door kraaien.
Daar er nu veel witte aardbeien tevoorschijn komen, wilden we voorkomen, dat een groot deel van de aardbeienoogst door deze vogels opgevreten zou worden. We moesten een net over de aardbeien spannen, zodat de kraaien er niet meer bij zouden komen.
Terwijl Ada de voorbereidingen trof voor een raamwerk, gaf ik het aardbeienveld flink water, evenals de recent gezaaide planten. Daarna konden we het grote net er overheen leggen. Het ziet er redelijk degelijk uit. Binnenkort weten we, of de kraaien hetzelfde denken over ons aardbeiennet.

Geen opmerkingen: