zaterdag 30 mei 2020

"Elfstedentocht?"

"Het nieuwe normaal" heeft naast diverse beperkingen ook een aantal nieuwe kansen. Doordat van paar maar 1 persoon de winkel binnen mag, moest ik buiten wachten bij "De Helianth", terwijl mijn vrouw boodschappen deed. Die wachttijd biedt mij de mogelijkheid een serie schaatsoefeningen op het brede trottoir in de Herenstraat af te werken.
Regelmatig krijg ik leuke opmerkingen te horen. Vandaag vroeg een wandelend paar aan mij: "Elfstedentocht?"
Ik antwoordde: "Je moet er op tijd mee beginnen!"
Wat dat aangaat heb ik mijn leergeld wel betaald met het niet uitrijden van de Elfstedentocht in 1996.
Voor die Tocht der Tochten had ik veel te weinig getraind. Dat zou mij niet nogmaals overkomen! Van je fouten moet je leren.
Na thuis wat gedronken te hebben, bracht ik de boodschappen naar mijn schoonouders en fietste door naar de Kniplaan, waar ik met Hans Boers had afgesproken. Samen liepen we in het zonnetje. Ondanks het mooie weer hadden we alle ruimte tijdens de 9 kilometer lange veldloop door de Vlietlanden en langs de nog vloeibare Vogelplas.
Via de Landgoederenroute en de volkstuin fietste ik naar huis toe, waar ik om 3 uur eindelijk kon lunchen. Want goed eten hoort ook bij de training voor de Elfstedentocht!

Geen opmerkingen: