dinsdag 2 februari 2021

De derde golf

In de jaren '70  en '80 was de muziekstroming "New Wave" behoorlijk populair.



Vanavond begon Mark Rutte tijdens de inmiddels zeer bekende persconferentie over de "Derde golf", die onvermijdelijk was en dat vond hij niet zo fijn. Desondanks besloot zijn kabinet om de basisscholen volgende week te openen. Een week voor de Krokusvakantie in een deel van het land. Mij lijkt dat in deze omstandigheden niet zo logisch.

Ik snap uiteraard, dat het thuiswerken met kinderen niet meevalt. Als oppasopa help ik de ouders van mijn kleinzoon een handje, door hem samen met mijn vrouw een dag in de week op te vangen, hetgeen trouwens erg gezellig is. Maar als de dreiging van de derde golf zo ernstig is, zou ik in dat geval de basisscholen nog dichthouden tot de Krokusvakantie.

Zo win je meer tijd om de meest kwetsbare ouderen te vaccineren. 

Vanwaar deze niet logische versoepeling? Zouden de verkiezingen van 17 maart.....?
Voor de rest blijven we met de lompe lockdown zitten. Er komt tot begin maart geen opening van de binnensportcomplexen. Concreet betekent dit, dat de Leidse IJshal in februari gesloten zal blijven.
Dat betekent, dat we ons tot droogtraining voor de deur van de IJshal zullen moeten beperken.


Nu zijn we niet de enigen, die droogtrainingen uitdenken. IJVL-lid Marieke van Hoek doet dat ook.

Deze droogtraining kun je thuis uitvoeren!

Als je op de bovenstaande tekst klikt, wordt deze groter en beter leesbaar. Veel plezier met deze droogtraining!

Geen opmerkingen: