dinsdag 2 februari 2021

Ineens komt het wel heel dichtbij

Je houdt er al een jaar rekening mee, maar vroeger of later komt het toch wel heel dichtbij. En dan bedoel ik niet dit soort weerkaarten, die wat mij betreft van harte welkom zijn.

Met deze temperaturen kunnen we zeker op natuurijs schaatsen. Altijd welkom!
Wat niet welkom was, was de melding, dat iemand in de nabije omgeving een mailtje kreeg via het bronnencontactonderzoek, dat er onlangs contact geweest is met iemand, die positief getest op corona.
Nu heb ik geen direct contact gehad met de laatstgenoemde. Maar uit voorzorg ten opzichte van anderen zegde ik het schaatsen op De Uithof van vanmorgen af in afwachting van de test van de tussenpersoon.

Wie mij een beetje kent weet, dat het bij mij niet zo gauw gebeurt, dat ik schaatsen afzeg, maar gezondheid gaat toch voor. Zodra de uitslag binnen is weet ik, of ik me ook moet laten testen.
Ik heb nog geen quarantaine, dus ik kon vanmiddag nog een stuk gaan fietsen. Ik koos ervoor om op deze druilerige dag de oude route van de Leiden Marathon te gaan fietsen.

Ik koos we voor wat wijzigingen in de route, zodat ik de binnenstad van ons mooie Leiden mis kon houden, zodat ik voldoende afstand tot iedereen kon bewaren. Alles ging goed tot de fietstunnel onder de A4. Deze was weer afgesloten.
Nu kon ik uit 2 mogelijkheden kiezen: terug op de heenweg of via Stompwijk fietsen. Ik koos de laatste mogelijkheid en zocht zoveel mogelijk de fietspaden en wegen buiten de bebouwde kom. Zo kwam ik uit bij de Vogelplas. Deze lag te wachten op de vorst van volgende week.

Thuisgekomen had ik 35 kilometer gefietst en door het zwaarbewolkte weer met af en toe een licht buitje was het prima te doen om anderen mis te houden.


Naschrift: de test van de tussenpersoon was negatief. Het meest positieve woord in deze coronacrisis. Dat betekent, dat ik geen huisarrest krijg en niet stiekem hoef te sporten!

Geen opmerkingen: