vrijdag 19 februari 2021

Transportbedrijf Breed

Een week of 2 geleden was er een zak lavagrit bij ons aangekomen. Deze zak van 25 kilo was bedoeld voor de volkstuin, maar met gladde wegen was het niet zo'n geslaagd idee om het lavagrit op de fiets te vervoeren. Vanmorgen was het prima weer om dat te doen.
Halverwege thuis en tuin kwam ik Rob Pijpers tegen, die me tijdens de natuurijsperiode dagelijks heeft gefilmd.

Hij vroeg zich af, wat ik achterop mijn fiets had liggen.

Terwijl Rob me interviewde, legde  ik uit, wat het was en waardoor ik voorzichtig moest fietsen. Als zo'n zak eenmaal gaat schuiven, dan is er geen houden meer aan.

Achterop de bagagedrager had ik meer gewicht, dan ik met een fietsvakantie van 3 weken meeneem! Alleen dan is het gewicht netjes over de fiets verdeeld.

Fietsen met gewicht is trouwens een prima training voor het schaatsen. Je bovenbenen hebben meer werk te verstouwen. Daarmee worden de beenspieren sterker. Uiteraard kwam het schaatsen op natuurijs en in de Leidse IJshal en op De Uithof ter sprake.
Na het lavagrit op de volkstuin te hebben neergezet, fietste ik door naar Voorschoten, waar ik bij "Odin" boodschappen deed.

Thuis lunchte ik met mijn vrouw, die 's middags met haar vader naar de volkstuin fietste. Ik bracht een tweede lading naar de tuin toe, 

Ook nu moest ik weer voorzichtig rijden met deze vrij onhandige lading. Maar dat is me met de paplepel ingegoten als telg van Breed Transport.

Geen opmerkingen: