donderdag 4 februari 2021

Ochtendglorenloop

Om half 8 liep ik in het ochtendgloren de deur uit.

Rond zonsopgang heb je in de wintermaanden de koudste temperaturen van de dag.

Tijdens het lopen kreeg ik van Elfstedenmaat Jaap de Gorter een appje binnen van schaatsen op natuurijs in Groningen. Ik kon hem meteen op sportieve wijze beantwoorden.

Via de bouwplaats van de Rijnlandroute was ik naar de Maaldrift gelopen, vlak bij het KNMI-meetpunt Voorschoten.

Hoe anders zag het er 500 meter verderop uit, waar je tussen de weilanden door kon lopen. De schapen maakten het landelijke plaatje compleet.


Ik ben benieuwd, hoe dat eruit gaat zien als er komend weekeinde een fikse hoeveelheid sneeuw gaat vallen.

Dit wordt de opmaat voor een koude week, waarin wij vermoedelijk eindelijk weer eens op natuurijs kunnen gaan schaatsen.

Na de loop van 6 kilometer ontbeet ik met mijn vrouw na de ochtendglorenloop. In mij gloort de hoop op schaatsen op de Vogelplas.

Geen opmerkingen: