zondag 21 februari 2021

Nagenieten

Een van de mooiste titels uit de Nederlandse literatuur komt van de hand van Godfried Bomans: "Genieten in een gekkenhuis".

Door de lockdown en dan met name de avondklok voelt het toch een klein beetje aan als de gesloten afdeling.

Het is dan ook niet verbazingwekkend, dat Nederland er massaal op uittrok in dit zonovergoten weekeinde, waarin er weer een datumrecord sneuvelde.

Mijn uitstapje beperkte zich vandaag tot een tweetal ritten naar de volkstuin en terug. Wel zo rustig.
Voor de aardigheid vergelijk ik hieronder een tweetal ijspluimen.

Die van 2 weken geleden is toch een tikkeltje anders dan die van vandaag....

Het weer voorspellen is toch niet zo eenvoudig....

Nagenieten van de korte maar krachtige natuurijsperiode was in het lentezonnetje een stuk simpeler. En als het sluiten van de ogen en het schaatsen op natuurijs niet volstond, dan was er een nog directere manier van nagenieten. Deze film, die Rob Pijpers heeft gemaakt en waarvoor hij 4 dagen achtereen op pad is geweest om bij de Vogelplas en de Kagerplassen opnames te maken van mij en mijn schaatsvrienden. Er zitten heel wat uren werk in, waarvoor ik Rob zeer erkentelijk ben!!!!

De titel "Bert Breed zijn schaatsfeest" is bijzonder raak gekozen en ze geven de sfeer van deze natuurijsdagen zeer getrouw weer. Je zag alleen maar blije gezichten om je heen!
Nu zijn er vorige week heel wat bewegende beelden gemaakt. Ik zal er een paar hier plaatsen, zodat alle schaatsers op de Vogelplas en de Kagerplassen kunnen nagenieten.






Het voelde voor de gesloten afdeling aan als het speelkwartier op de lagere school. Het was voorbij voor je het wist, maar wat hebben we er van genoten. En nu kunnen we nog heel lang nagenieten!

Geen opmerkingen: