vrijdag 5 februari 2021

Stilte voor de sneeuwstorm

Morgenavond begint het te sneeuwen en niet zo'n klein beetje ook.

Dit is de opmaat naar een koude periode, waarin het flink gaat vriezen.

Deze zou wel eens langer dan een week kunnen gaan duren.

Vandaag was daar nog niets van te merken. Het werd bijna 10 graden Celsius.

Vandaag stond in het teken van voorbereidingen op de sneeuwstorm. Allereerst deden we vanmorgen boodschappen bij "Odin" in Voorschoten en Ada bracht het voor haar ouders bedoelde deel naar haar ouders. We reden naar de volkstuin toe, waar ik de regentonnen leegde en mijn vrouw nog aardig wat wintergroenten oogstte. 
Ik fietste daarna door naar de Leidse IJshal, waar ik de elastieken in de kast van de IJVL kon stoppen, nu de droogtraining voor deze winter is stilgelegd.

Onderweg dag ik een buizerd in een weiland aan de overzijde van de sloot. Voor ik de foto kon maken, vloog de roofvogel een stukje verder het weiland in.


Na thuis samen gegeten te hebben, bracht ik vers geoogste boerenkool naar mijn schoonouders. Daarna fietste ik nog even door naar de Vogelplas om via de Vlietlanden weer op huis aan te rijden.

Weer thuis bleek, dat ik 46 kilometer gefietst had. Volgende week hoop ik af en toe het dubbele te schaatsen.

Geen opmerkingen: