woensdag 24 februari 2021

Van avondklok naar middagslok

Het nieuwe jaar is al bijna 2 maanden oud en veel van mijn vrienden heb ik in dit jaar nog niet gezien. Gezien de mooie voorspellingen had ik met Bas en Joep afgesproken om vanmiddag een stuk te gaan fietsen en dan, bij gebrek aan geopende terrassen, ergens op een bank langs de kant van de weg een biertje met elkaar te drinken.

Na vanochtend op de boerenmarkt en bij "De Helianth" boodschappen te hebben gedaan, lunchte ik met mijn vrouw in onze achtertuin, waarna ik naar Hillegom fietste. Om 3 uur was ik bij Joep. Bas was er ook net. Met zijn drieën reden we richting Langevelderslag. Daarbij kozen we een ons onbekend fietspad uit. Dat pad bleek niet helemaal ideaal te zijn.
 

We fietsten door de Zilkerduinweg, waar ik een kleine halve eeuw geleden diverse zomers bij mijn oudste broer Kees wat bijverdiende in de bollen. De bollenschuur stond er nog steeds.
Over het fietspad langs het zweefvliegveld trapten we door de duinen naar de toegangsweg naar Langevelderslag. Hier zagen we 2 banken staan, waar we in het lenteweer een kleine bierproeverij.

Ik had 6 verschillende biertjes meegenomen, waaruit we er 3 kozen. Deze deelden we, zodat we toch een beetje het gevoel van "Klein Duimpje" hadden. We hadden het ook over onze jaren in "De Hobbit".

We waren het roerend met elkaar eens, dat wij in de Hobbitjaren geen last van de avondklok zouden hebben gehad. We waren voor 9 uur 's avonds al binnen en gingen pas om half 5 naar huis....

Na een klein uurtje gezellig met elkaar gepraat te hebben, fietsten we terug naar Hillegom, waar we om half 6 afscheid van elkaar namen. Thuisgekomen stond de dagteller op 74 kilometer na een heerlijke middagslok.

Geen opmerkingen: