vrijdag 7 oktober 2022

Dubbele start

Vanmorgen fietste ik naar de volkstuin om een laatste maaltijd sperziebonen te plukken, alsmede wat tomaten en een paar witte aardbeien met een lichte roze gloed op een paar plekken. Daarna deed ik nog een paar boodschappen, waarna ik met mijn vrouw lunchte.

's Middags kleedde ik mij om en om kwart over 3 fietste ik naar de Leidse IJshal. Het jeugdschaatsen kon van start gaan. Een dubbele start zelfs. 

Bij wedstrijden is er bij een dubbele start sprake van een valse start, maar daar was vandaag geen sprake van.

Integendeel. Bij zowel de Buitenschoolse sport als bij de IJVL begonnen we zeer voortvarend. Bij de Buitenschoolse sport waren er maar liefst 57 inschrijvingen, bij de IJVL zaten we ook boven de 50 kinderen. Zulke aantallen heb ik de laatste jaren niet meer meegemaakt bij het begin van het seizoen.


Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. En al is deze schaatstrainer geen superstar, hij is dik tevreden met deze superstart!

Geen opmerkingen: