maandag 8 mei 2023

Munnikenpolder

Vanavond was weer de inmiddels gebruikelijke gezamenlijke droogtraining van de IJVL en de VIJL in Leiderdorp. Met Jos Drabbels fietste ik naar de skeelerbaan in Leiderdorp. Vandaar liepen we onder leiding van Peter Daleman naar de Munnikenpolder, waar we op het strandje een hele serie oefeningen afwerkten.

Zowel het bovenlichaam als de benen kwamen vrij uitgebreid aan bod bij deze gevarieerde droogtraining. Over het fietspad vlak langs de Does liepen we naar de twee molens, waar de beenspieren het aardig voor de kiezen kregen.

Maar gelukkig hielden de benen het goed. Zondag wacht immers de marathon van Leiden. De meest explosieve oefeningen liet ik achterwege en deed ik in plaats daarvan schaatsstappen.  
Met een serie korte oefeningen en loopjes waren we na anderhalf uur terug bij het clubhuis van VIJL.
Ik heb zo'n vaag idee, dat volgende week mijn benen strammer zullen zijn dan na deze droogtraining in de Munnikenpolder.



Geen opmerkingen: