woensdag 31 mei 2023

Shoesloop

De afgelopen dagen waren afwisselend, maar er zat toch een vast stramien in: schrijven aan "Glibbers op glissen". Daaromheen ging ik iedere dag wel een stuk fietsen, waaronder dagelijks naar de volkstuin. Door de droogte van de laatste anderhalve week moet er water gegeven worden bij sommige planten.

En niet te vergeten: de eerste aardbeien konden geplukt worden.
Daarnaast deed ik ook nog wel wat boodschappen, zodat ik iedere dag een kilometer of 25 wegtrapte. En om de dag ging ik een stukje hardlopen. Nou ja, een stukje. Ik denk, dat de meeste mensen 6 tot 7 kilometer hardlopen best lang vinden. Maar als je een marathon gelopen hebt, dan vallen die afstanden in de categorie "korte duurloop".

Nu ligt de Aad Grimbergen Marathon, die 22.526 euro voor de Hartstichting heeft opgeleverd, tweeënhalve week achter ons en kan ik zeggen, dat ik goed hersteld ben. 
Vanmorgen fietste ik op weg naar de Leidse binnenstad via IJshal "De Vliet", waarvan de bouw nu in een vergevorderd stadium is aangekomen.

Vanmorgen ging ik om een 11 uur een rondje om de Stevenshof lopen van 7 kilometer.

Het was heerlijk weer, waarbij een matige wind ervoor zorgde, dat het niet te warm werd.

Ter hoogte van de ijsbaan van de Stevenshof kwam ik een groepje wielrenners tegen, waarin Jan Versteegen en Wim van Huis van "The Shoes" reden.

Met hen heb ik vele, vele kilometers samen geschaatst in de Leidse IJshal en als het kon ook op natuurijs.

De rest van de loop zat de muziek van "The Shoes" in mijn hoofd. 
Met het loopritme zat het dus wel goed!

Geen opmerkingen: