vrijdag 26 mei 2023

De morgenstond heeft kou in de mond

Een bekend gezegde luidt: De morgenstond heeft goud in de mond.

Welnu, vanmorgen kregen we te maken met een variant hierop. Mijn vrouw zou gaan zwemmen in zwembad "De Vliet" en stapte dus vroeg het bed uit. Daar er geen volgzamer type als de schrijver van dit stuk op de aardbol rondloopt, volgde ik haar voorbeeld. 
Ik trok mijn sportkleding en mijn hardloopschoenen aan en ging een stuk hardlopen. Daar voelde ik ,dat het kouder was dan gedacht. Het was meer de morgenstond heeft kou in de mond.

Nu lukt het met hardlopen goed om warm te worden. Men spreekt niet voor niet van "warmlopen"!

Na een kilometer lopen had ik het niet koud mee. Via een stuk  langs de Korte Vliet liep ik weer naar huis, waar ik na een kilometer of 5 lopen bezweet thuiskwam.
Op een nuchtere maag. Na uitgezweet te hebben douchte ik me, waarna ik de ontbijttafel dekte en wachtte op mijn vrouw, die het koud had toen ze met haar fiets thuiskwam na gezwommen te hebben in het openluchtbad.

Geen opmerkingen: