zaterdag 20 mei 2023

Weilandloop

Het gebeurt tegenwoordig niet zo vaak, dat het gemiddelde over 30 dagen al ruim een maand te koud is voor de tijd van het jaar.

De oorzaak is de windrichting. Deze zit al langdurig in de noordhoek.

Vandaag was het echter echt lenteweer met in de ochtend een strakblauwe lucht. Rond het middaguur verschenen er wel wat wolken en was het half bewolkt, maar de temperatuur was prima.

Vanmorgen deed ik zoals gebruikelijk boodschappen bij "De Helianth" voor mijn schoonouders en onszelf. Bij het verlaten van de winkel kwamen "Krasse knar" Bert Raaphorst en zijn vrouw Els, een oud-collega bij de bibliotheek van Leiden, net langs gefietst. Ik praatte even bij met hen.
Ik bracht onze boodschappen thuis, waarna ik via de volkstuin, waar ik wat bloemen op moest halen, naar Ada's ouders fietste. Daar mocht ik wat planten buiten zetten. Daar ik in mijn jeugdjaren de bloemetjes aardig heb buitengezet was dit wel een kolfje naar mijn hand.

Thuisgekomen trok ik mijn hardloopschoenen aan en ging een herstelloop van ruim 4 kilometer maken in en om de Stevenshof. Ik liep naar het weiland, waarvan ik sinds kort wist, dat je er ook omheen kon lopen. Daarna liep ik slingerend door het westelijk deel van de Stevenshof, waarbij is zoveel mogelijk groenstroken opzocht. 

Daarbij pikte ik tijdens de herstelloop na de marathon van Leiden ook de IJsbaan mee. Je moet natuurlijk wel weten, waar je al die trainingsarbeid voor verricht.

Geen opmerkingen: