zondag 21 mei 2023

"Zijn jullie drie gebroeders?"

Vandaag was het prima lenteweer. Dat kwam goed uit, want mijn vrouw stond achter een marktkraam op een volkstuincomplex in Leiden-Noord. 

Daar ze vrij weel mee moest nemen op de fiets, reed ik met haar mee. Zo konden we alles transporteren. Na de kraam ingericht te hebben, reed ik naar huis, waar ik weer een hoofdstuk voor "Glibbers op glissen" schreef.
Na thuis geluncht te hebben, fietste ik naar de volkstuin, waar ik om 3 uur 2 tassen met tuinboeken ophaalde. Daarmee fietste ik met een stevige tegenwind naar Hillegom.

Daar had ik met Bas en Joep afgesproken bij "Klein Duimpje".

In het lentezonnetje was het aangenaam vertoeven op het terras. Het was vrij rustig, dus we konden rustig wat langer zitten. Dat deden we dan ook. Toen we om 6 uur onze fietsen pakten, vroeg één van de andere bezoekers: "Zijn jullie drie gebroeders?"


De "Drie Gezusters" in Groningen kennen we wel, "Two Brethren" ook.

Maar dat wij drie gebroeders zijn....?

Geen opmerkingen: