maandag 27 januari 2014

Platte band

Om kwart over 5 pakte ik mijn fiets om te constateren, dat ik een lekke voorband had. Kennelijk was het mijn dag niet met fietsen, want vanmorgen kwam ik in een flinke hagelbui terecht.
Met een lekke band kom je niet ver. Er zat dus niets anders op dan naar de dichtstbijzijnde fietsenmaker te wandelen met de fiets in de hand in de hoop, dat ze me snel wilden helpen. Hetgeen gelukkig geschiedde.
Ik liet de binnen- en buitenband vervangen. Begin januari was de achterband al vervangen, nu was de voorband aan de beurt. Als je met een anti-lekband een platte band krijgt, dan begint de beschermende laag poreus te worden, maar dan heb je er meestal al een jaar mee gereden.
Zelf kom ik dan meestal uit op ruim 9000 km. Deze voorband zat er al op sinds begin december 2011. Omgerekend kom ik dan uit op 20.000 kilometer voor deze platte band.

Dankzij de snelle service van Profile Paul kon ik vanaf de Drieplassenweg in Katwijk om 10 over half 6 weer naar Leiden fietsen.

Geen opmerkingen: