zondag 19 januari 2014

Man bijt hond

Vrijwel iedere Nederlander kent het televisieprogramma "Man bijt hond", waarin veel kleurrijke Nederlanders figureren.

Ik werd hiermee geconfronteerd, toen ik gisterenavond bij de Leidse IJshal aankwam, waar ik als trainer in moest vallen bij het G-schaatsen. Ik kwam aangefietst op het moment, dat Edwin Minnee en Dick van Beelen net de kunstijsbaan uitkwamen, waar zij net met IJsclub "Voorwaarts" getraind hadden.
De Katwijkse kapper vertelde, dat hij was gebeld door het programma "Man bijt hond". Met het oog op de Olympische Spelen in Sotsji zochten ze voor het programma een homoseksuele schaatser.

Ze hadden gezocht op het trefwoord "Homoschaatsen" en zo kwamen ze via Google onvermijdelijk op mijn blog terecht. Probeer het maar eens uit!

Kappers hebben nu eenmaal de naam, dat ze homo zijn, dus de programmamakers dachten via mijn blog bij de juiste persoon aangekomen te zijn.
Helaas voor hen: Edwin Minnee is vader van 4 kinderen.
Op de Vogelplas introduceerde hij zelf de term "homoschaatsen" voor zijn kluunschaatsen.

Met het oog op het hoge percentage homoseksuelen in zijn beroepsgroep noemde hij het ironisch homoschaatsen.
Met mijn eigen ogen heb ik trouwens gezien, dat Edwin allerminst een mietje is: bij het schaatsen op de Ankeveense plassen ging hij samen met Hans van der Plas synchroonzwemmen.
Schaterlachend om dit verhaal, dat prima pas bij "Man bijt hond" en dat je zelf niet kunt verzinnen, betrad deze trainer de Leidse IJshal....

Geen opmerkingen: