vrijdag 4 april 2014

Een ongeluk zit in een klein hoekje

Ik had Ana's fiets weggebracht naar fietsenmaker Van Vliet. De ketting was versleten. Met een leenfiets reed ik weer naar huis.
Eerst reed ik langs de Leidseweg om bij een klein parkje af te slaan naar de Korte Vliet. Dat had ik beter niet kunnen doen, want er is een onoverzichtelijke driesprong. Er kwam net een wielrenner aan die mij niet in de gaten had.
Ik remde voluit, ondanks dat ik niet hard reed, maar tikte toch het achterwiel van de wielrenner lichtjes aan, voldoende om hem uit balans te brengen. Hij ging onderuit, maar hij kwam er letterlijk zonder kleerscheuren van af. Met de schrik vrijkomen heet zoiets.

Alleen de inhoud van zijn stuurtas lag op het fietspad. Ik hield zijn stuurtas vast, terwijl hij alles van de grond raapte. De enige schade aan zijn fiets was dat het zadel een beetje schuin stond. Dit was snel weer recht gezet. De leenfiets had geen enkele schade.
Maar eens te meer is weer gebleken: in het verkeer moet je altijd alert blijven. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Geen opmerkingen: