woensdag 30 april 2014

Teloorgang van de winterbiatlon

Vanmorgen zat ik om 10 over 8 op de fiets. Ik was van plan door de duinen naar mijn werk te fietsen. Het was een beetje waterkoud. Er hing dan ook een zeedamp. Maar dat was geen enkel probleem. Je trapt jezelf wel warm.
Het was erg rustig op straat. Nu is woensdagochtend altijd al de rustigste ochtend met het woon-werkverkeer. Doordat het nu Meivakantie is, was nog een stuk stiller.

Dat kon niet gezegd worden van camping "Zuidduinen", die vol stond met caravans. Na een fietstochtje door de duinen passeerde ik de camping, voordat ik de Boulevard van Katwijk op draaide.
Op mijn werk waren minder collega's aanwezig dan gebruikelijk op woensdag. De uitlening was niet bijzonder druk. Wel sprak ik Willem van Vliet. Dit bestuurslid van de Leidse IJshal is eveneens lid van de Winterbiatlon-commissie van de IJVL.
Hij wist me te melden, dat afgelopen maart de laatste Winterbiatlon georganiseerd was. Er waren te weinig deelnemers. In totaal namen maar 57 personen, inclusief de kinderen en de duo's, deel aan deze leuke afsluiting van het schaatsseizoen. Jammer, maar wel begrijpelijk

Ik had dus net op tijd mijn brons gewonnen bij de hele Winterbiatlon.
Nu wil het toeval, dat ik in alle jaren, dat ik deelnemer was aan Wintertriatlon, Run-Skate-Run en Winterbiatlon, slechts eenmaal eerder op het podium heb gestaan. Dat was in maart 2010 bij de de Run-Skate-Run, waar ik tweede werd bij de veteranen.

Het was tevens de laatste editie van de Run-Skate-Run.

Zodoende stop ik tot tweemaal toe op het hoogtepunt.
Noodgedwongen. Dat weer wel....

Geen opmerkingen: