dinsdag 29 maart 2016

Dooi

De gevolgen van 5 rustige dagen met lekker eten waren duidelijk af te lezen op het pijltje op de weegschaal. Deze gaf vanmorgen 69 kilo aan. Ik was in nog geen week 2 kilo aangekomen. Dat moet er natuurlijk snel afgetraind worden.
Daar begon ik vanmorgen dan ook mee. Allereerst moest ik in Leiden boodschappen doen. Uiteraard op de fiets. Na nog geen kilometer stopte ik al. Het begon aardig te regenen en ik had geen zin om met natte kleding te gaan fietsen, dus ik trok mijn regenbroek aan.
Thuis gekomen kleedde ik me om voor de eerste kilometers looptraining op weg naar de marathon van Leiden.

Onder een dreigend wolkendek liep ik naar de Vondellaan om te kijken, hoe het er nu in de Leidse IJshal uit zag. Dat was heel duidelijk. De dooi was er na een half jaar vorst ingetreden.
Buiten lag een grote berg smeltend ijs. Het was wit gekleurd met rode en blauwe strepen. De kleur was afkomstig van het toegevoegde kalk en het rode en blauwe crêpepapier. Aan de witte contouren op het parkeerterrein kon je zien, dat er al het een en ander was weggesmolten.
In de IJshal was een flink deel van het ijs al verwijderd. Dat gebeurde met behulp van een trekker.

Op de terugweg van deze loop van een kleine 8 kilometer kwam ik voor de verandering weer een keer in de regen te lopen. Door de combinatie van een vrij lage temperatuur en een harde wind was dat niet echt aangenaam. Maar daar had ik thuis een probaat middel voor: een warme douche.

Geen opmerkingen: