dinsdag 14 juni 2016

Muziekweb Touchscreen

Vanmorgen fietste ik via de volkstuin, waar ik de planten in de kas water gaf en flink wat aardbeien plukte, naar de Centrale Bibliotheek in Leiden, waar ik een jaar of 5 gewerkt heb. Ik was er op werkbezoek.

Er was een ochtend gepland rond de mogelijkheden van Muziekweb Touchscreen.

Op de deelnemerslijst ontwaarde ik Jack van 't Pad, een studiegenoot aan de Frederik Muller Akademie. Uiteraard praatte ik bij met deze muziekbibliothecaris.
Bij het uittesten van de Muziekweb Touchscreen stuitte ik op een nieuwe cd van Alan Stivell.

Onder de deelnemers was ook Monique Delfgaauw, een bibliothecaresse van het Conservatorium in Amsterdam. Nu wil het toeval, dat ik daar gisteren met het hele gezin was. Onze jongste dochter gaf daar een geslaagd concert.

Nu is daar meestal sprake van in de figuurlijke betekenis van het woord, maar gisteren was het letterlijk. Het concert was het eindexamen.
Uiteraard gingen we klinken op de goede afloop en aansluitend met een aantal familieleden uit eten. Dit was nog eens een eindexamen, waar muziek in zat!

Geen opmerkingen: