vrijdag 3 juni 2016

Fietsmarathons

Langzaam maar zeker komt de jaarlijkse fietsvakantie dichterbij.

Na de marathon van Leiden heb ik nog maar 1 keer 4 kilometer gelopen, en dat is mij niet echt goed bekomen. Desondanks heb ik met het oog op de conditie in het schaatsseizoen 3 pieken ingelast met hardlopen. Na de Halve marathon van Katwijk en de Afsluitdijk Open kwam daar gisteren de Zevenheuvelenloop bij.

Het leuke van schaatsen is, dat iedereen zich op een andere wijze voor kan bereiden op het winterseizoen. Sommigen lopen veel, anderen skeeleren veel en weer anderen fietsen of wielrennen veel.
Bij gebrek aan looptraining deze week heb ik wat meer gefietst. Vandaag ben ik met Ada naar Joep in Hillegom gereden, we hoorden, dat Kiki Bertens in de halve finale van Roland Garos was uitgeschakeld.

Na de rit door de Bollenstreek zagen we, dat de kilometerteller na de eerste 3 dagen in juni 126.780 meter aangeeft. Gemiddeld is dit 42.260 meter per dag oftewel drie marathons. Voor de fietsvakantie is dit een prima voorbereiding. Voor het schaatsseizoen trouwens ook!

Geen opmerkingen: