dinsdag 27 september 2016

"De primeur komt donderdag!"

Vanmorgen fietste ik om half 9 naar de Vondellaan, waar ik in de Leidse IJshal zou helpen bij het spuiten.

Het eerste wat mij opviel bij binnenkomst was het heldere blauwe logo van de Ton Menken IJsbaan met de jaartallen 1976 en 2016.

Ik spoot vandaag ruim 2 laagjes water op de buitenbaan. In de hoop om zelf de ruim 1 centimeter dikke ijslaag wat rondjes te kunnen schaatsen, had ik mijn nieuwe Salomons meegenomen.

Ik had al netjes de brandslangen van het ijs verwijderd, toen ijsmeester Jan van Rijn mij ontraadde om de testrit te maken. Hij was bang, dat ik het fraaie logo zou kunnen verknoeien
Ik besloot naar deze wijze raad te luisteren. Met natuurijs wordt immers ook schade aangericht als je het te vroeg betreedt.
Maar de ijsmeester had wel een opbeurend woord voor me: "De primeur komt donderdag!"

Waarvan acte!

Geen opmerkingen: