zondag 11 september 2016

Vuelta a España

De 71e Ronde van Spanje zit erop. Eerlijk gezegd vond ik de Vuelta stukken leuker dan de Tour de France van dit jaar, waarbij Christopher Froome met dank aan een ijzersterke Sky-ploeg voor de derde keer de Ronde van Frankrijk wist te winnen. Dit keer moest de Brit zijn meerdere erkennen in de Colombiaan Nairo Quintana.

Met zo'n achternaam heb je bij een bibliothecaris al een streepje voor.

Had ik dat maar gedaan met het aantrekken van Quintana in mijn Vuelta-ploeg. Door de tegenvallende Tour had ik de dure klimmer niet aangetrokken. Een domme fout. In totaal zou hij 513 punten verzamelen. Zijn ploeggenoot Valverde, die in dit eindklassement 2e werd met 304 punten, was mijn spekkoper.
Mijn kopman Alberto Contador werd hierin 7e met 197 en Esteban Chaves 5e met 227 punten. En dan te bedenken, dat Contador met een meesterzet er voor gezorgd heeft, dat Froome de Vuelta verloor.

De rest van mijn renners eindigde in de middenmoot of daar nog onder, waarbij de klimmer Louis Meintjes de grootste tegenvaller was. Door het vroege uitvallen van Steven Kruijswijk en Warren Barguil was na een paar etappes een hoge klassering al uitgesloten.
"De Elfsteden toch gereden" werd zodoende met 1051 punten 426e in een peloton met 853 deelnemers, waarbij maar 530 punten wisten te verzamelen. Nee, dan was ik als Toumanager bij de Ronde van Frankrijk heel wat beter op dreef. Daarin eindigde ik op de 285e plaats van de 3862 deelnemers.

Bij deze toto was het geen "Hosanna" voor mij.

Geen opmerkingen: