woensdag 9 november 2016

Mijn collectie


In het vaktijdschrift "Bibliotheekblad" staat sinds januari de rubriek "Mijn collectie". Ik meldde me vrij snel aan voor deze rubriek, daar ik een redelijk uitgebreide collectie van zo'n 100 schaatsboeken heb.

Daar om een of andere duistere oorzaak in de zomermaanden het hoofd van de meeste mensen niet naar schaatsen staat, werd het interview en het maken van de foto's over de zomer heen getild.

Gekleed in nagenoeg dezelfde outfit als vorig jaar voor "De zeepkist" werd ik temidden van een serie schaatsboeken op de foto gezet door Eimer Wieldraaijer voor het "Bibliotheekblad", dat op 20 december aanstaande verschijnt.
Na een kleine serie foto's volgde een interview, waarbij gevraagd werd, hoe in de winter van 1963 de passie voor schaatsen in het algemeen en de Elfstedentocht in het bijzonder bij mij ontstaan is en eveneens hoe ik begonnen was met het verzamelen van schaatsboeken en hoe ik er toe gekomen was om er zelf 2 te schrijven: "Molen- en Merentocht" en "De Elfsteden toch gereden".


Als goed gastheer zorgde ik er uiteraard voor, dat Eimer Wieldraaijer niet met lege handen naar huis zou gaan.

Geen opmerkingen: