donderdag 3 november 2016

Controle op het ijs

Zoals iedere donderdag schaatste ik ook vanmorgen weer op het spiegelgladde ijs in de Leidse IJshal. Met een peloton van 15 "Krasse knarren" reden we weer de gebruikelijke piramide, terwijl er nog een stuk of 10 andere schaatsers rondreden op het ijs aan de Vondellaan.
Na het inrijden keek mijn trainingsmaat Arthur van Winsen even in mijn mond om te kijken hoe de wond rond de getrokken hoektand eruit zag. Hij was er goed over te spreken. Dat gaf een geruststellend gevoel na deze controle op het ijs.

Mijn tandarts hoefde dus niet met een ijsboor aan de slag. Dat mocht hij wel als kopman bij de eerste en de laatste 5 rondjes van de piramide van 25 kilometer. De verhinderde Wierd Wagenmakers had zelf voor zijn vervanger gezorgd.
Zelf heb ik vandaag heerlijk geschaatst. Ik had voor het eerst dit jaar ook bij hogere snelheid in de bochten controle op het ijs.

In 2016 ging het nog niet zo goed. Een meevaller met het oog op de 1000 rondjes van Leiden op 11 december.

Geen opmerkingen: