maandag 7 november 2016

Cursus schaatsen slijpen

Toen ik vrijdag met Walter Boon terug fietste van de Leidse IJshal vertelde dit IJVL-lid, dat hij een schaatsblok had gekocht. Hij vroeg mij of ik hem schaatsen wilde leren slijpen.

Natuurlijk was ik daartoe bereid. Zo'n jaar of 15 geleden heeft Wil Verbeij mij uitgelegd, hoe ik dat moest doen. Ik heb zeer veel plezier gehad van de paar uur, die hij in mij investeerde. Nu was het mijn beurt om de fijne kneepjes van het vak over te dragen aan een andere schaatser.

Zodoende fietste ik vanavond naar huize Boon, waar we samen een drietal paar schaatsen slepen. Ik leerde Walter wat hij moest doen en vooral ook wat hij niet moest doen, zoals hierboven te zien is. Afbramen in de lucht is vragen om moeilijkheden.

Een slijpblok is een wat dat aangaat een prima investering. Als je het kunt, dan haal je je geld er makkelijk uit.

Geen opmerkingen: