vrijdag 4 november 2016

Bochtentechniek

Gisteren was de tweede avond van de SIC-cursus. Vanaf mijn werk in Katwijk fietste ik om kwart over 8 naar de Vondellaan in Leiden. Daar de cursus om 8 uur begon en ik op dat moment nog af moest sluiten, spreekt het voor zich, dat ik "te laat" was.

Zodoende kwam ik halverwege de vragenserie rond de bochtentechniek binnen. Bij een aantal vragen volgde een boeiende discussie tussen de SIC-deelnemers.

Na de pauze begonnen we met bovenstaand filmpje van Sverre Lunde Pedersen en Havard Bøkko, die andere topschaatsers imiteerden. Daar dit echter niet het niveau is, waarop wij werken, werd de avond besloten met filmpjes van clubschaatsers met de vragen: "Welke technische onvolkomenheden zie je?" en "Welke oefeningen zou je gebruiken om deze schaatser beter te laten rijden?"
Teneinde schending van privacy van andere IJVL-leden te voorkomen, plaats ik hier een tweetal filmpjes van mijn eigen kenmerkende bochtentechniek.


Wellicht zien jullie nog enkele verbeterpunten....

Geen opmerkingen: