vrijdag 11 november 2016

Rommeldam

In het zuiden des lands staan vandaag de prinsen carnaval paraat. Het is immers de elfde van de elfde.

Op zo'n dag verwacht je, dat alles net een beetje anders loopt dan gewoonlijk. En dat klopte ook. Toen ik vanmorgen naar mijn werk fietste, gleed ik op een fietsbrug weg toen ik een bocht maakte. Het had gevroren!

's Middags fietste ik naar de Leidse IJshal, waar ik 2 uur lang de kinderen mocht vermaken met mijn manier van lesgeven, die wel enigszins bij de elfde van de elfde schijnt te passen.
Edoch, vandaag was het nog een tikkeltje rommeliger dan gebruikelijk. Bij de buitenschoolse sport had een van de trainers zich gisterenavond afgemeld vanwege een begrafenis. De invaller, die ik gebeld had, was verhinderd, zodat we het met 4 trainers moesten zien te rooien in plaats van met 5. En van dit kwartet moest eentje om 5 uur weg, zodat we het laatste kwartier met zijn drietjes 60 kinderen schaatsles moesten geven. Redelijk rommelig dus. Het leek Rommeldam wel.

Ik loste dit probleem op, door het laatste kwartier tweelingtikkertje te laten doen op de binnenbaan. Met een kleine 30 kinderen is tikkertje de beste oefenstof, die je kunt bedenken. De kinderen kunnen ineens haakse bochten maken, remmen, versnellen en houden zichzelf ook nog eens op de been bij het ontwijken van de tikkers. Nou ja, bijna altijd....
Bij het uur van de IJVL had Aukje Kreuger de gevorderdengroep, terwijl Dirk Zwitser en ik de beginnersgroep hadden. Een proeflesser had zich netjes aangemeld, nadat we 5 minuten bezig waren, kwam er nog een kind bij, die vroeg, of zijn broertje ook mee mocht doen.

Uiteraard mocht dat. Met 15 kinderen op de binnenbaan hadden we plek zat. Wie weet, heeft dit broertje de smaak te pakken gekregen.

Geen opmerkingen: