maandag 28 mei 2018

Uitfietsen

De dag na de marathon is altijd een bijzondere dag. Mentaal voel je je geweldig. Je hebt het klusje weer geklaard. Maar fysiek is het een ander verhaal.
Je hebt veel van je lichaam gevraagd en dan moet je het de tijd gunnen om te herstellen. Het meeste last heb je vaak van het traplopen, en dan met name van de trap af lopen.
Wat dat aangaat heb ik de 42.195 meter redelijk goed doorstaan. Ik voel het wel, maar het is wel eens erger geweest.
Wat heel goed werkt is uitfietsen. Dat heb ik vandaag al gedaan met 2 ritjes naar en van mijn werk. 
Vanavond voegde ik op deze zwoele zomeravond nog een fietstocht daar aan toe. Ik reed naar "De Bult" toe, waar de droogtrainingsgroep van de IJVL aan het trainen was. Een van de oefeningen was de schaatsstap.
Die hoefde ik niet meer te doen. Die had ik gisterenmiddag bij de finish van de marathon van Leiden al gedaan. Via een omweg reed ik naar huis, zodat ik met een dagtotaal van 40 kilometer de spieren weer een stukje soepeler had getrapt.

Geen opmerkingen: