zaterdag 26 september 2020

Lijntrekken

Lijntrekken staat in een kwalijke geur. Desondanks werd ik vanmorgen door Jan van Rijn verwelkomd in de Leidse IJshal met de woorden: "Je komt als geroepen!"
Mijn taak was om als lijntrekker aan de slag te gaan.

Het betrof niet zomaar wat lijntjes. Nee, het betrof de vakken voor het Bavarian curling oftewel Eisstockschiessen. Tactisch gezien een meesterzet van de ijsmeester. Ik kan als coördinator van het Bavarian curling dit hele seizoen nooit meer zeggen, dat de vakken niet kloppen!

Samen met Jan maakte ik eerst 8 vakken op de binnenbaan, keurig verdeeld in 4 vakken aan beide kanten van de binnenbaan, zodat daar 4 Eisstockschiessbanen verschenen. Met Scrabble een woord, dat een hoop punten oplevert!
Wegens succes werd dit werk op de buitenbaan geprolongeerd. Ik moest wel op mijn knieën liggen om dit werk überhaupt te mogen doen.

Het was mijn taak om het meetlint en het blauwe crêpepapier, waarmee de Eisstockschiessvakken werden afgebakend, goed vast te houden.

Zoals de meesten, die mij kennen, zullen beamen, ben ik een vasthoudend type met als sterrenbeeld Kreeft, dus dat lukte me wel,

Nadat ik voor het lijntrekken een prachtig getuigschrift had ontvangen, mocht ik verder gaan met het spuiten op het nog vrij dunne ijs. Aansluitend bracht Piet Schip er met de inmiddels gerepareerde Zamboni een volgende laag aan.
Ik fietste even naar huis om te lunchen, waarna ik wederom naar de Vondellaan fietste voor de middagsessie. Ik mocht gewoon weer met de brandslang aan de slag.

Dat vond ik niet zo erg. Want lijntrekken op een ijsbaan is toch een koude klus....

Geen opmerkingen: