donderdag 3 september 2020

Europese aanbesteding

Afgelopen week is de gecombineerde aanbesteding van zwembad en IJshal "De Vliet" van start gegaan.

Het betreft niet zomaar een aanbesteding, maar het is een Europese aanbesteding. Ook landen als Griekenland, waar geen enkele 400-meterbaan is te vinden, mogen meedingen. Maar ja, het is dan ook de bakermat van de Olympische Spelen.

Zoals u ziet, zijn ze al druk bezig met het oefenen, hoe ze de heipalen in een zo recht mogelijke lijn kunnen krijgen. Of ze veel kans maken, doet niet ter zake. Het Olympische motto is niet voor niets: "Meedoen is belangrijker dan winnen!"
Bij gebrek aan absoluut talent is dat trouwens vrijwel mijn hele leven niet zozeer mijn motto, maar meer een vast gegeven. Zo ook bij het bekendste Griekse exportproduct: de marathon.


De enige uitzondering op deze regel betrof de winst op de 1000 rondjes van Leiden. En het winnen op de 200 kilometer schaatsen is dan wel weer iets, wat weinig mensen me na kunnen zeggen.

Gisterenavond ben ik voor het eerst echt in actie gekomen als vrijwilliger bij de Leidse IJshal. Nu ik rond 1 oktober met pensioen ga, heb ik de coördinatie van het Bavarian curling  of Eisstockschiessen op me genomen. Gisteren heb ik het eerste mailtje van een belangstellende beantwoord. Wie ook belangstelling heeft, kan dat doen via DEZE LINK.

Wie de Europese aanbesteding van de nieuwe ijsbaan aan de Vliet wil volgen, kan dat doen via BuitenGewoonBinnenSporten. Rechtstreeks kan via www.buitengewoonbinnensporten.nl.


Geen opmerkingen: