vrijdag 26 maart 2021

Coronacoupe

Op 3 maart gingen de kappers weer open. Mijn vrouw en ik hadden geen enkele behoefte om haantje de voorste te zijn.

Maar ja, ik ben dan ook geen minister-president.

We wachtten gewoon onze beurt af. Vanmiddag konden we na een fietsrit door de duinen om half 5 terecht bij Edwin Minnee. Op 13 augustus waren we voor het laatst geweest voor een knipbeurt. Ik was dan ook in het bezit van een heuse coronacoupe.


Mijn broer Leo zou zeggen: "Je lijkt Catweazle wel!"


De kapper zei: "Je lijkt Buffalo Bill wel!"

Edwin vond het schouderlange haar me best goed staan. Voordat hij aan de slag ging, praatten we elkaar bij over de prachtige natuurijsperiode in februari. Mijn trainingsmaat had vooral op de Nieuwkoopse plassen geschaatst. Ik kreeg een paar filmpjes van het zwarte ijs te zien. Het was vergelijkbaar met dat op de Vogelplas en de Kagerplassen.

Daarna ging de schaar in het haar en veranderde de coronacoupe in een Beatleskapsel.

En daar bleef het bij.
Zo maakte ik Ada blij!

Geen opmerkingen: