woensdag 3 maart 2021

Witte rook

Gisteren meldde ik, dat er nog geen witte rook was voor de nieuwe IJshal aan de Vliet. Welnu, vandaag kwam de witte rook alsnog.

De voor gisteren aangekondigde persconferentie werd vanmorgen gehouden. Rond het middaguur hielp ik ijsmeester Jan van Rijn met het versjouwen van zware houten banken in de voormalige Ton Menken IJsbaan, toen het verlossende appje binnenkwam, dat er een bouwconsortium is gevonden, die Sportboulevard "De Vliet" gaat bouwen.

Firma De Vries en Verburg uit Stolwijk heeft de leiding van dit project, waarbij Nijssen Klimaattechniek uit Leiden één van de onderaannemers is. Deze zomer start de bouw en eind 2022 kunnen we schaatsen aan de Vliet.

Het wordt met 3400 zonnepanelen een zeer duurzaam sportcomplex. Ook de restwarmte, die vrijkomt met het koelen van de ijsbaan, wordt gebruikt om het zwemwater te verwarmen. Over 2 jaar kunnen we buitengewoon binnen sporten.
Het toeval wil, dat vrijwel tegelijk met het bericht over de nieuwbouw van de Leidse IJshal in het Leidsch Dagblad een bericht stond, dat IJVL-er Tijmen Snel per direct is  overgeheveld van de opleidingsploeg van Jumbo-Visma naar de profploeg.

Daar ik de  eerste schaatstrainer van Tijmen was, werd mijn vreugde op deze manier nog eens verdubbeld. Ondanks het waterkoude weer kon mijn dag niet meer stuk!

Geen opmerkingen: