woensdag 15 september 2021

Sierra

Heerlijk geslapen. Om een uur of 8 werden we wakker. We deden stilletjes aan om de gastheer en -vrouw niet te wekken. Om half 10 hing de gisterenavond gedraaide was buiten op. Daarna konden we met zijn vieren ontbijten.
De andere drie gingen een kamer schilderen, ik ging hardlopend een brood kopen in Nava en kijken, of ik voor € 1,50 aan postzegels kon kopen.

Ik liep over de route, die ik donderdag op de terugweg had gelopen. De bakker was vrij snel gevonden. Met het brood in de rugzak ging ik op weg naar de winkel, waar mogelijk poszegels te koop waren. Helaas, zij hadden ze niet. Ik werd verwezen naar Cangas de Onis....

Een marathon lopen voor een paar postzegels leek me een tikkeltje overdreven. Er moest nog een kiosk zijn, waar ik kans had, maar ondanks heen en weer lopen in Nava kon ik deze niet vinden.

Derhalve liep ik via een wat langere route terug naar huis. De anderen waren nog druk aan het schilderen.

Ik haalde het droge deel van de was van het balkon, want vlak bij huis voelde ik een drizzle. Daarna ging ik me douchen en mijn nagels knippen.
Rond een uur of 3 aten we een rijstschotel met mosselen. Siebe en ik keken daarna naar de spectaculaire bergetappe in de Vuelta, die door Damiano Caruso werd gewonnen.

Om half 6 gingen we nog even "een stukje" wandelen. We liepen naar Sierra, een behoorlijke klim.

Het uitzicht werd steeds mooier.

We besloten nog verder te klimmen naar Solanu.

Hier stonden we voor de kans om door te wandelen of via dezelfde route terug te gaan. De keuze viel op het eerste. We klommen nog een stukje verder om af te dalen naar een beek.

Dit hield in, dat een volgende klim volgde. Vanaf hier had je schitterende vergezichten over het dal onder ons.

Over slingerende onverharde boerenpaden daalden we af.

Na 2 uur wandelen kwamen we uit bij de kerk van El Remediu, die ik inmiddels van binnen en van buiten ken.

Via een voor mij onbekende weg langs het spoor kwamen we na  tweeënhalf uur wandelen weer thuis.

Ik vouwde het restant van de was op, nog nagenietend van de prachtige wandeltocht.

Daarna werkte ik het dagboek bij op deze bewolkte dag, die op een beetje drizzle na droog verliep.
We atenom half 11 aardappels, wortel en stoofvlees. Een soort hutspot dus. Om middernacht zochten we ons bed op.