dinsdag 7 september 2021

Van strandtraining naar tandtraining

Gisterenmiddag hadden we een kleine familiereünie op de volkstuin. Onze kleinzoon werd na een nachtje logeren bij zijn opa, oma, oom en tante daar opgehaald door zijn moeder, terwijl Siebe zijn opa en oma voor het eerst sinds Kerstmis 2019 weer zag. 
We aten ook op de tuin, alleen moest ik als eerste weg. Ik zou strandtraining geven voor de IJVL. Thuis kleedde ik me om en fietste naar Jos Drabbels, met wie ik op deze mooie zomerdag door Hans Boers zou worden opgepikt.

Met een vrij grote groep liepen we vanaf de ijsbaan van Katwijk naar het stand voor de Boulevard, waar we met wat technische oefeningen de spieren losmaakten. Helaas waren de strandstoelen al weggehaald, zodat ik geen strandstoelslalom kon geven. Dat krijg je in september.


Maar we konden onze energie kwijt op een vrij steile helling van een duinopgang, waar we drie keer een Steigerung uitvoerden in oplopende snelheid.




Daarna deden we dit nog eens dunnetjes over met de bochtstap en tenslotte met snelwandelen.
Op het mulle zand van het strand deden we een serie technische schaatsoefeningen. Over een kleine maand schaatsen we immers weer in de Leidse IJshal.
Tussendoor deden we af en toe een sprint over de breedte van het stand. Over de lengte zou het een tikkeltje overdreven zijn.

In de prachtige zonsondergang verlieten we het Katwijkse strand om bij "Het Wantveld" nog wat te gaan drinken met elkaar.

Een aantal deelnemers aan de droogtraining ging nog zwemmen in de Noordzee.
Ook enkele geblesseerde IJVL-ers kwamen wat drinken op deze heerlijke nazomeravond. Het tekent de goede sfeer in de droogtrainingsgroep.
Op de ochtend na de laatste strandtraining van het seizoen fietste ik om half 9 naar de tandarts toe. Daar vroeg deze dichtende patiënt, of hij niet beter meteen op de grond kon gaan liggen?
Dat was niet nodig. De stoel ging wat rustiger horizontaal en na de verdoving werd er een rubberen mat om de te behandelende tanden aangebracht. Ik voelde me net Rubberen Robbie.

Een half uur later was alles geschied en kon ik een afspraak maken voor controle in januari. Dat deed ik met de afspraak, dat ik deze bij natuurijs af mocht zeggen. Want je weet maar nooit....

Geen opmerkingen: