donderdag 23 september 2021

Het morgengloren van IJshal "De Vliet"


De wekker stond op 6 uur. Mijn vrouw had afgesproken om met een vriendin te gaan wandelen, hetgeen mij de gelegenheid gaf om vroeg te gaan hardlopen. Om 7 uur trok ik de deur achter me dicht en liep naar de Korte Vliet, waar het morgengloren weerkaatste in het water.


Ik liep verder naar de Voorschoterweg, waar ik een kijkje ging nemen bij de bouwactiviteiten op het terrein, waar het gecombineerde Zwembad en IJshal "De Vliet" gaat verrijzen.


Het was inmiddels half 8 en de werkmannen waren begonnen aan het bouwrijp maken van het voormalige voetbalveld.


Het was een frisse morgenstond, maar je loopt je vanzelf wakker.

Ik liep naar de Vliet toe om over het smalle jaagpad naar de Korte Vliet te lopen. Daar lagen twee roeiboten met de Acht erin. Toevalligerwijze passeerde ik de vrouwenboot op het moment, dat zij startten. Binnen de kortste keren lag ik op 100 meter achterstand. 

Een paar minuten later kwam de mannenboot met nog hogere snelheid langs om aan te geven, dat mijn marathontempo van ruim 10 kilometer per uur niet zo heel veel voorstelde.
Na een uur lopen douchte ik mij en ontbeet in mijn eentje. Daarna fietste ik naar de Vondellaan om te helpen bij het opspuiten van de ijsvloer.

Geen opmerkingen: