dinsdag 27 december 2022

Kerstreces

Vanmorgen begon in de Leidse IJshal het schaatsen in de Kerstvakantie voor kinderen.

Tegen half 9 fietste ik naar de Vondellaan, waar het minder druk was dan ik had verwacht. Normaal gesproken is de Kerstvakantie de drukste schoolvakantie van het jaar. Dit jaar waren de verwachtingen nog hoger gespannen door de drukte van afgelopen week: de naweeën van de natuurijsperiode.

De drukte was echter te vergelijken met die van de Herfstvakantie. Maar als trainer maak je je daar niet al te druk over. Op de opkomst heb je weinig invloed. Je moet de kinderen, die je onder je hoede hebt, zo goed en zo leuk mogelijk schaatsles geven.
De 10 kinderen kregen de gebruikelijke oefeningen van de eerste les van de week, waar ik de rest van de week op voort ga bouwen.
Dat deed ik ook na de warme chocolademelk. Ik fietste door naar de bouwplaats van IJshal "De Vliet", waar het duidelijk Kerstreces was. Er was geen enkele bouwactiviteit te ontwaren.


Ook aan de Vlietzijde was alles rustig.

Bijzonder was, dat je een deel van de machinekamer kon zien.

Op de terugweg naar huis trapte ik de 10.000e kilometer van 2022 weg. Die doelstelling is aan het begin van het Kerstreces al bereikt.

Geen opmerkingen: