zaterdag 14 januari 2023

"Echt hondenweer!"

Het was vandaag een kletsnatte dag.

Het bleef eigenlijk de hele dag regenen. Het was een goede test voor mijn nog goed uitziende oude winterjas. Deze was waterdoorlatend, maar mijn vrouw had deze jas opnieuw geïmpregneerd. Welnu, de regentest van vandaag is goed doorstaan.

Toen ik vanmorgen de fiets uit de schuur haalde, kwamen buren schuilend onder een paraplu langs, die de honden aan het uitlaten waren.
"Echt hondenweer!", zie ik, hetgeen zij beaamden.
Even later zat ik ook in het hondenweer. 
Bij "De Helianth" deed ik de gebruikelijke boodschappen voor mijn schoonouders en onszelf. Deze bracht ik weg. Mantelzorg had meer weg van regenpakkenzorg.
Thuis gekomen liet ik jas en broek in de douche uitdruipen.
Met mijn vrouw lunchte ik, waarna we samen de regen weer opzochten.

Met de kerstboom in mijn fietstas trapten we tegen de wind in naar het kerstbomenasiel. Daar het zeer blubberig was, besloot Ada om de boom in de grond te zetten. Zij had laarzen aan.

De emancipatie schrijdt voort. Ik ook. Met sneeuwpantoffels wel te verstaan.

Ik zou namelijk een clinic Eisstockschiessen leiden in de Leidse IJshal.

De eerste partij eindigde in 26-0. Als je leedvermaak van dichtbij mee wil maken....

De tweede partij werd nipt gewonnen door de verliezers van de eerste: 12-10.

Gerbrand Adriaenszoon Bredero wist het al: "'t Kan verkeeren!"

Na de Glühwein geschonken te hebben, ruimde ik de hesjes en dergelijke op, trok mijn regenkleding weer aan en begaf me weer in het echte hondenweer.

Geen opmerkingen: